Teknik i Väst

Rutin budning slamtömningar

Uppdaterad

Nedan följer rutin för budade slamtömningar, d.v.s. slamtömningar som gör utanför körtur. Det kan röra sig om budning av slutna tankar. Beställningar av akuta tömningar eller extra tömningar m.m.


Kund beställer tömning av entreprenör

Om kund kontaktar entreprenör under TiVAB:s ordinarie öppettider och det är ett icke akut ärende. Kan entreprenör med fördel hänvisa kund att kontakta kundservice. Annars gäller rutin:

  1. Entreprenör meddelar TiVAB på kundservice.teknik@arvika.se om beställningen. Meddelandet ska innehålla information om fastighet / adress, kundens namn, typ av brunn och tömning (t.ex. om den var akut). Vilken bil som ska ha ordern.
  2. TiVAB skapar en order och exporterar till EDP och planerar ut till rätt bil.
  3. Om orden redan är utförd klarmarkerar föraren / entreprenör ordern. Om inte, så avvaktar föraren att klarmarkera tills den är utförd.


Kund beställer tömning av TiVAB - akut order

Om kund kontaktar TiVAB:s kundservice med en akut order, gäller rutin:

  1. TiVAB skapar en order och exporterar till EDP. Ordertypen är Akut tömning.
  2. TiVAB skickar ett meddelande till entreprenören (på Anders.Nilsson@vvlbc.se eller annan adress som meddelas TiVAB) från e-postadress kundservice.teknik@arvika.se. Meddelandet innehåller information om att det är en akut tömning, vilken fastighet det gäller samt vilket ordernummer som ordern har.
  3. Entreprenören återkopplar när tömning planeras samt vilken bil som ordern ska planeras till.


Kund beställer tömning av TiVAB - budning sluten tank

Om kund kontaktar TiVAB:s kundservice med en budning av sluten tank, gäller rutin:

  1. TiVAB skapar en order och exporterar till EDP. Ordertypen är Tömning sluten tank.
  2. TiVAB skickar ett meddelande till entreprenören (på Anders.Nilsson@vvlbc.se eller annan adress som meddelas TiVAB) från e-postadress kundservice.teknik@arvika.se. Meddelandet innehåller information om att det är en budning sluten tank, vilken prio tömningen har, vilken fastighet det gäller samt vilket ordernummer som ordern har.
  3. Entreprenören återkopplar när tömning planeras samt vilken bil som ordern ska planeras till.


Kund beställer tömning av TiVAB - extra tömning (i entreprenörs område)

Om kund kontaktar TiVAB:s kundservice med en budning av extra tömning, gäller rutin:

  1. TiVAB skapar en order och exporterar till EDP. Ordertypen är extra tömning
  2. TiVAB skickar ett meddelande till entreprenören (på Anders.Nilsson@vvlbc.se eller annan adress som meddelas TiVAB) från e-postadress kundservice.teknik@arvika.se. Meddelandet innehåller information om att det är en extra tömning, vilken fastighet det gäller samt vilket ordernummer som ordern har.
  3. Ordern planeras till Bil 17 & 18 om de är i Eda och Bil 2 om det är Arvika.


Kund beställer tömning av TiVAB - extra tömning (i eget område)

Om kund kontaktar TiVAB:s kundservice med en budning av extra tömning, gäller rutin:

  1. TiVAB skapar en order och exporterar till EDP. Ordertypen är extra tömning
  2. Kundservice taggar administratör på Mosseberg i ärendet och noterar ordernummer i ärendet. Administratör på Mosseberg meddelar därefter förare om ordern.
  3. Ordern planeras till Bil 3.


Införande

Idag skickar LBC en lista på tömningar som utförts utan arbetsorder från TiVAB. Målsättningen är att dessa listor ska upphöra vid årsskiftet.

Guide taggad med: arbetsorder Slam
warning Created with Sketch.