Teknik i Väst

Rutin för fysiska kundmöten i stadshusets reception

Uppdaterad

Syftet är att kunna möta kunder och besökare på ett sätt som fungerar för att hantera ärendet samtidigt som det är tryggt för kundservice medarbetare.

  • Informera receptionist om att du tar emot besökare. Receptionisten har tillgång till ett larm som går till väktare.
  • Möt besökaren vid glasskivan längst till vänster vid grinden. Då kan du reglera närheten till besökaren.
  • Prata med kunden om vad ärendet gäller.
  • Om det är tryggast att fortsätta samtalet på varsin sida av glasskivan kan du dra till dig det runda ståbordet innanför grinden och placera datorn på det.
  • Om det känns tryggt, efter din bedömning, så kan ni ställa er vid ståbordet utanför grindarna, som till vänster i entrén. Informera receptionisten om att ni ställer er där. Kom ihåg att placera dig med ryggen mot utgången, så att du kan lämna vid behov.
  • Ett alternativ är att sitta ner vid ett av de två borden i receptionen, exempelvis vid funktionsvariation. Informera receptionisten om att ni sätter er där. Kom ihåg att placera dig med ryggen mot utgången, så att du enkelt kan lämna vid behov.
  • Boka inte in besök strax innan kl.12, då receptionen stänger för lunch, eller strax innan kl.16 då den stängs för dagen (kl.15 på fredagar). När receptionen är stängd är huvudentrén stängd. Skulle du ha besök som drar över kl. 12 eller kl.16, och ni sitter ute i foajén, så behöver du ta med besökaren in i huset och släppa ut personen en annan väg.
warning Created with Sketch.