Teknik i Väst

Taggar

Uppdaterad

Faktura & krav

FakturaFör allmänna frågor om fakturor
Bestridande av fakturaDå kund bestrider eller hotar med att bestrida en faktura
AnståndDå kund begär anstånd på faktura. D.v.s. ber att få skjuta upp betalning. Används även om anstånd ej beviljas.
FrånkopplingFör ärenden som rör frånkopplade kunder. Eller beställningar av frånkopplingar från t.ex. inkasso.
Påminnelse / KravDå kund hör av sig om påminnelser eller inkasso. Eller handläggning av inkassoärenden
AutogiroFör förfrågningar om att upprätta autogiro som betalningsmetod
LeverantörsfakturaFör leverantörsfakturor. D.v.s. fakturor som vi får av en leverantör.


Infrastruktur

Snöröjning / halkbekämpning

Frågor och klagomål gällande plogning, sandning etc.
Felanmälan Gator och vägarT.ex. hål i väg, felparkerade bilar etc.
Sopning/sandupptagning Frågor och klagomål gällande sopning av t.ex. skräp eller upptagning av sand.


Energi & mätning

Vattenmätaravläsning

Då vi får vattenmätaravläsningar inlämnade till oss
Elhandelsavtal Tecknande eller frågor kring elhandelsavtal
EnergifrågorFrågor om förbrukningar (el & FV) / energirådgivning
MätareBeställningar av kundgränssnitt (HAN-port), frågor om mätarbyte
MikroproduktionFrågor om mikroproduktioner, t.ex. om föranmälningar
Meddelandehantering (EL)Sådant som rör PRODAT/EDIEL systemet. T.ex. förfrågningar från andra elhandlare. Kan även vara begäran av AI-listor eller förfrågan om saknade mätarställningar.
LeverantörsbyteFrågor om leverantörsbyten på el (externa parter)


Miljö

Övrigt renhållning


Slamtömning

Utebliven tömning


Hämtningsdag
Kärlbyte

Återvinningsstation


Ansökan om uppehåll 
Tippavgifter
Matavfall / Kompost
Trasigt kärlFelanmälan av trasiga kärl
GrundavgiftFör kunder som frågar oss om grundavgifter. T.ex. vid uppehåll
AvfallsrapportFör rapporter
InventeringFör kontakt då kund blivit inventerad. D.v.s. fått ett brev om påförande av renhållningsabonnemang.


Kund & Avtal

Flyttanmälan - lägenhet / lokalFlyttanmälan på ett tjänsteställe med bara elnät som inte är en villa eller industrifastighet
Mina sidorInloggningar och support för mina sidor
Ägarbyte / FlyttanmälanFlyttanmälan/ägarbyte på villa / fastighet
FullmakterFullmakter från externa bolag. Används främst på el
KunduppgifterKund som t.ex. lämnar ny adress eller telefonnummer
Avtal
E-tjänster / Ansökningar

Anslutningsfrågor

Allt som främst rör nyanslutningar för samtliga nyttigheter
DriftkostnaderMäklare eller kunder som frågar om årsförbrukning och årskostnader
Kundfråga
ProduktbyteProduktbyten, främst säkringsbyten


Övrigt

Fiber
Övriga frågor på fiber
Övrigt
Övriga frågor
Hänvisninng / vidarebefodran
Om kund önskar bli vidarekopplad till annan i bolaget
Felanmälan
Övrig felanmälan
Kickback

Nättjänst

Synpunkt/Klagomål

Begäran av handlingar

Felanmälan internettanslutning

Felanmälan av fiber
Ledningsutsättning m.m.
Ledningskollen

Marknad kundbrev

Främst för frågor eller avanmälan av nyhetsbrev för elhandel






Guide taggad med: Ärendehantering Kundo Taggar
warning Created with Sketch.