Returer och kvittenser
Hantering av e-post med ämne: "Returned mail"
Detta innebär att t.ex. BFUS skickat ett meddelande (oftast automatiskt) till en kund som har en felaktig angiven e-postadress på kundvyn. Alternativt kan ett större fel ha inträffat. Börja med att ta reda på vilken kund det rör sig om. Detta görs genom att ladda ner bifogad fil.
I den bifogade filen finns e-postadressen angivet.
Sök efter den i BFU, gå in på kunden. Om det är uppenbart att e-postadressen är felaktig. Ta bort den ur BFU. Annars fortsätt i guiden.
Från kundvyn välj kommunikationslogg under genvägar.
Står meddelandet med status bearbetad beror felet inte på våran e-postserver. Då är felet troligtvis hos kunden.
Prova skicka ett nytt meddelade till kunden. finns en färdig mall i kundo. Ger även detta meddelande samma resultat. Kan e-postadressen tas bort ur BFUS.