Teknik i Väst

Leverantörsfakturor - AKNAB

Uppdaterad

Här finns de uppgifter som du behöver för att kunna skicka en e-faktura till Arvika Kommunnät.

Skicka e-faktura

När du har levererat varor eller tjänster till Arvika kommunnät vill vi ha din faktura elektroniskt, vilket är ett lagkrav. (Observera att en pdf-faktura inte räknas som en elektronisk faktura.)

Vi använder tjänsteleverantören Inexchange för att kunna ta emot fakturor i SVE-format. Vi är även anslutna till PEPPOL-nätverket och kan ta emot sådana fakturor.

Det finns flera sätt att skicka en e-faktura till Arvika Kommunnät.

  • Skicka e-faktura genom att registrera den i fakturaportalen

Vi erbjuder dig som inte har ett affärssystem eller bokföringsprogram att använda fakturaportalen Inexchange Web där du utan kostnad kan registrera upp till 100 fakturor per år. Länkar till information om fakturaportalen och om hur du kommer igång finns nedan på webbsidan.

  • Skicka e-faktura via ditt eget affärssystem

Det finns ofta möjlighet att skapa e-faktura via befintliga affärssystem. Hör efter med din systemleverantör. Faktureringstjänster kan också köpas via vissa företag.

Fakturainnehåll

Arvika Kommunnät tillämpar generellt 30 dagars betalningstid och godkänner inga faktureringsavgifter. En faktura som skickas till oss ska innehålla beställarens referenskod (fyrsiffrig kod) för att fakturan ska kunna styras till rätt person. Referenskoden får du av beställaren.

Här är mer information som du kan behöva när du skickar e-faktura till oss:

Företagsnamn: Arvika Kommunnät AB
Fakturaadress: Arvika Kommunnät AB, 12. Administration, 671 81 Arvika
Kontaktperson: referenskod (4 siffror) till beställaren på kommun/bolag
Org nr: 556973-8205
Momsreg nr: SE556973820501
VAN-operatör: Inexchange
GLN nr: 7300009050352
PEPPOLID: 0088:7300009050352

Guide taggad med: Arvika kommunnät Kommunnät Leveratörsfakturor
warning Created with Sketch.