Foto på avvikelse
Foto till kundtjänst
Du skapar avvikelser när något hindrar dig att göra ditt jobb, eller för att berätta om arbetsmiljöproblem. Det blir ännu tydligare om du skickar med ett foto. När fotot är hos kundtjänst kan de ta ditt parti när kunden ringer.
Ta foto
På din jobbtelefon, starta appen EDP Foto (som kan laddas ner från Google Play Store).
Tryck Ta foto och fotografera.
Tryck Ta foto igen, om du vill ta flera bilder.
Koppla foto
I EDP Mobile, skapa en avvikelse. Ex: Överfullt
Tryck på pennan.
Välj Koppla foto.
En popup med QR-kod visas.
Skanna
På din jobbtelefon, tryck Skanna QR-kod.
Peka kameran mot QR-koden, så att den skannas.
I EDP Mobile, tryck Ok.
Du kan se att det blivit rätt genom att avvikelsens adress nu syns i telefonen.
Tryck på Ladda upp.
Du är klar. Telefonen laddar nu upp fotot till servern.
Historik
Tryck på Meny > Historik.
Uppladdad - Fotot har laddats upp till servern.
Laddar upp - Uppladdning kommer ske så fort som möjligt. Om det fastnar här, undersök:
Är telefonen i flight mode?
Har telefonen slut på surf?
Fel - Det har inte gått att ladda upp.
I EDP Mobile Admins inställningar för Foto finns ett fält som heter Skrivnyckel. Är koden rätt?
Felmeddelanden
När du skannar QR-kod kan du få felmeddelande:
Felaktig QR-kod
Kanske har du lagt en avvikelse på en order som skapats från en anläggning. Då saknar ordern tjänstnummer. Då går det inte att lägga till ett foto.
Datum och tid i fotot
Innan fotot skickas iväg stämplas det med datum och tid. Då ser alla som tittar på fotot när det är taget.