Teknik i Väst

Krav för att ingå i ett förvaltat elavtal (Arvikaportföljen)

Uppdaterad

En kund som inte har fullgjort sina betalningar till oss som elhandlare kan inte erbjudas ett förvaltat elavtal. Först när kunden under en längre period – upp till ett år – har skött sina betalningar kan ett sådant avtal bli aktuellt.

Svar till kund:

"Tack för din förfrågan om att byta till vårt förvaltade elavtal.
Förvaltade avtal bygger på ett gemensamt prognostiserat inköp och kan därför endast erbjudas kunder som under en längre tid visat att betalningarna kommer in i rätt tid. Detta är nödvändigt för att säkerställa att avtalet fungerar på ett stabilt och rättvist sätt för hela kundkollektivet. För att vara med i ett förvaltat avtal behöver man också tänka långsiktigt, vara kvar i avtalet under lång tid och ha en stabil elleverans utan avbrott.

I dagsläget kan vi därför inte erbjuda dig ett förvaltat avtal. Om vi framöver kan se att dina betalningar kommer in före förfallodatum under en längre period, kan vi gärna pröva möjligheten igen.
Enligt de allmänna avtalsvillkoren finns också möjlighet att ingå ett nytt avtal om du kan ställa en godtagbar säkerhet motsvarande upp till fyra månaders beräknade avgifter för leveransen innan avtalet tecknas.

(Om kund är anvisad till oss):
Vi vill samtidigt erbjuda dig ett rörligt elavtal, som fungerar på samma sätt som det anvisade avtalet men med ett något lägre påslag och därmed bättre prisvillkor än det anvisade.

Hör gärna av dig om du vill gå vidare med det rörliga avtalet eller har några frågor."

Guide taggad med: Elhandel Arvikaportföljen betalningar förvaltat
warning Warning.