Bestridande av faktura
Uppdaterad
Om kund kontaktar oss och bestrider en faktura gör vi följande:
- I första hand ber vi kund inkomma med ett skriftligt bestridande. För både våran och kundens skull. Primärt vill vi ha bestridandet till kundservice.teknik@arvika.se. Alternativt till 12. Administration, 67181 Arvika. Om vi får bestridandet per post, scannar vi in dokumentet och skickar till kundo.
- I andra hand loggar vi bestridandet i samtalsloggen och försöker beskriva så bra som möjligt.
- Om vi finner bestridandet som rimligt och anser att en utredning bör göras. Då markerar vi fakturan med utredning i reskontran.
- Om bestridandet inte är sakligt eller vi bedömer att om kundens bestridande kvarstår, kommer en juridisk prövning behövas. Då låter vi fakturan gå vidare till påminnelse och där efter inkasso. Vi bevakar ärendet och när den når inkasso så meddelar vi inkassobolaget (Visma) om kundens ståndpunkt.