Allmän info renhållning
Det finns en dokumentmall för allmän information som ska skickas till renhållningskunder i affärsenheterna Renhållning och Eda renhållning.
Brevet skickas antingen till en eller flera avtal, från avtalsvyn.
Parametersättning
Texten kan redigeras genom att gå in på Administration -> Dokumentmallar.
Här kan texten i dokumentet redigeras
Utskicket
Sök ut de avtalen som är aktuella för utskicket och markera de rader.
Kontrollera att avtal som ska aviseras ligger med i urvalet. Klicka där efter på skrivaren.
Det går att förhandsgranska brevet, fast klicka inte på godkänd. Utan stäng dokumentet om det ser bra ut. Om inte redigera dokumentmallen / textblocket.
Ser allt bra ut ändra inställningarna till följande. Tänk på att avsändare kan ändras om brevet går till kunder i Arvika eller Eda. Välj skapa dokument och svara ja på frågan. Vänta en stund och klicka på uppdatera så dyker ett dokument upp. Den dyker upp med urbockad i fältet Utskrivet. Dokumenten kommer skrivas ut när vi gör en körning av distributionsarkivet.